Wednesday, December 1, 2010

Jõulunurk

21.12.10
Algklasside õpetaja Tiina Stamm

Teie kõige meeldejäävamad jõulud?
Meil lapsepõlves käis jõulude ajal jõuluvana 2 korda, maal vanaema juures ja linnas. Jõuluvanad küsisid alati sama küsimust, et kas olen ikka hea laps olnud. Olin aus ja vastasin, et vahest olen jonninud ka. Üks jõuluvanadest oli minuga leebe, aga teine hakkas väga pahandama ja see ehmatas mu täiesti ära.




20.12.10
Keemia õpetaja Aili Aigro

Kuidas veedate jõulud ja aastavahetuse?
Sõidan vanemate juurde, seal on 82- aastane vanaema. Mu õe ja venna perekonnad tulevad ka. Alati on laual ema tehtud seapraad. Veedame perega mõnusa õhtu. Aasta vahetuse veedan Tallinnas. Poja pere tuleb Taanist selleks ajaks Eestisse ja kuna noored tahavad ise peole minna, siis olen lapsehoidja.




17.12.10

Kehalise kasvatuse õpetaja Sirje Volmer

Kellega veedate jõulud ning mida ette võtate?
Jõulud veedan oma perega-kolme lapse ning nelja lapselapsega. Tuleb ka jõuluvana. Kui on kena ilm, siis arvatavasti lähme talviseid rõõme nautima-suusatama, kelgutama või jalutama. Kindlasti lähen ka jõulukontserdile.

Mida sööte jõulupühadel?
Traditsioonilist jõulutoitu, mille valmistan kõik ise. See aasta on laual pardipraad.




16.12.10
Meedia õpetaja Epp-Mare Kukemelk

Mida sööte jõuludel?
Eelmine aasta oli laual lambapraad. Kuid sel aastal on peres hakatud tervislikumalt toituma ning tänavu on laual linnuliha ning täidetud kalkun.

Kas kuusk on juba toas?

Jah, laste soovil tõime jõulukuuse tuppa juba 2.advendil. Kuusk on ka kaunistatud.

Mis on teie lemmik jõululaul?

“Merry Christmas”.

On oodata ka jõuluvana?

Jõuluvana tuleb. Kingid saame kätte lauldes elektrikitarri ja võimendiga roki- ning punklaule eesti lauljate esituses. Lapsed laulavad laulu “Oh Kuusepuu”.

Mida plaanite teha peale jõulupühi?
Igal vabal hetkel lähen suusatama, et end treenida suusamaratonideks.





15.12.10

Füüsika õpetaja Viljar Laasi

Kellega veedate jõulud ning mida ette võtate?
Olen perega Tallinnas. Võib-olla lähen kelgutama, suusatada ma ei oska. Jõuluvana tuleb ka, kuid mina samal ajal magan teises toas. Õhtul lähen linna ja saan sõpradega kokku.

Kas kuusk on juba toas?
Jah, metsakuusk.


14.12.10
Ajaloo õpetaja Ago Viigipuu

Kuidas suhtute jõuludesse üldiselt?
Veedan jõulud perega koos vanemate juures. Lapsele tehakse ikka kingitusi, aga tegelikult jõulud kui püha minu jaoks ei tähenda mitte midagi. Meie pere ei ole usklik ja me ei pea kinni üldistest jõulutraditsioonidest. Kui mina laps olin olid jõulud praktiliselt keelatud. Inimesed, kes jõulude ajal kirikus käivad on jõuluusklikud ja minumeelest on see imelik. Aastavahetus on meie peres tähtsam kui jõulud.




13.12.10
Raamatukoguhoidja Külli Kose

Millised on teie jõulutraditsioonid?
Jõuludeks sõidame maale vanemate juurde - minu kolm venda ja meie perekonnad. Kokku üle kahekümne inimese. Seal teeme kõik koos piparkooke, käime saaniga sõitmas ja jõuluõhtul koguneme kuuse alla. Sellel aastal on oodata jõuluvana, kuna peres on ka väikesed lapsed. Kombeks on ka laulude ja salmide lugemine. Esimesel jõulupühal viime metsloomadele head ja paremat.




10.12.10
Õppealajuhataja Anu Luure

Mida plaanite teha jõuludel ja aastavahetusel?
Jõulud veedan koos perega rahulikult. Kindlasti tuleb ka jõuluvana, kuigi ta on viimasel ajal laisaks läinud, ei ole ise kohalegi tulnud. Aastavahetus tuleb rõõmsameelsem ja suurema mürtsuga.

Kas jõulutoidud valmistate ise?
Jah. Traditsiooniline jõulutoit – kapsas, verivorst ja seapraad.




09.12.10

Huvijuht Marje Nurk

Millised on teie jõulutraditsioonid?
24. detsembri õhtu veedan koos perega. Teeme piparkooke, sööme jõulusööki, avame kinke. Kuid see aasta kokkuleppeliselt kinke ei tee, arvatavasti lähme kuskile välja.


Kas jõulud on muutunud teie arvates kommertslikuks pühaks?
Mõnes mõttes küll. Enne jõule on tohutu poodides tormamine ja kinkide ostmine.




08.12.10
Inglise keele õpetaja Liis Olt
Millised on teie jõulutraditsioonid?
23.detsembril sõidan jõuluks koju Ida-Virumaale vanemate juurde. Õhtul teen VÄGA suures koguses piparkooke. 24. detsembri hommikul toome tuppa kuuse ja ehin seda üksinda. See aasta tuleb ka jõuluvana (pinge on suurem). Võib-olla peab isegi laulu pähe õppima (appikene!)

Kas ootate midagi erilist tulevastest jõuludest?
Vahva, et pere on koos ja jõuluvana tuleb. Ootan meeletut söömist, et saaks uuel aastal ikka kooli VEEREDA.



07.12.10
Saksa keele õpetaja Leili Küttner

Teie kõige meeldejäävamad jõulud ?
Käisin siis alles esimeses klassis, aga mäletan seda jõuluõhtut väga hästi. Mulle kingiti kaks põlvepikkust nukku. Panin neile nimed oma pinginaabrite järgi - Raina ja Sirje. Jõuluvanaks oli riietunud minu naaber, olin veel väga väike, aga teadsin, et see on meie naabrionu. Laulsin talle suures toas kuuse all terve lauliku ette, mille olin eelnevalt pähe õppinud. Samadel jõuludel sain veel puust ratastel lehma, kes tegi häält. Need olid väga rõõmsad ja toredad jõulud.



06.12.10
Kunsti õpetaja Annika Linnas


Kas ootate midagi erilist jõuluvanalt ja tulevastest jõuludest?
Erilisi jõulusoove ei ole. Tulevastest jõuludest ootan, et inimesed oleksid rõõmsad.

Kas tuppa tuuakse päris metsakuusk?
Jah. Kuuske ehime koos perega ning kingid toob jõuluvana.




03.12.10

Bioloogia õpetaja Ingrid Mäesalu


Millised on jõulud Teie peres? Mida soovite jõuludeks?
Teeme koos lastega piparkooke. Kuna lapsed on väiksed, siis käivad meil ka päkapikud ning jõuluõhtul jõuluvana, keda ärevusega oodatakse. Jõuluõhtu veedame koos minu vanematega.
Jõulusoov - et kõik oleksid terved ja rõõmsad. Loodan ka, et tulevad ikka valged jõulud.




02.12.10
Geograafia õpetaja Kaire Mäe


Kuidas suhtute jõuludesse? Kas teete lähedastele kingitusi?
Lumine jõuluaeg on kena, aga olen pigem suve inimene. Ootan juba päikselist kevadet. Jõulud minus stressi ei tekita, meie peres ei ole enam traditsiooni üksteisele kingitusi teha, ei pea tormama mööda poode. Lemmik jõululaul on mul siiski “Let it snow”




01.12.10
Matemaatika õpetaja Vilve Lepik

Mida plaanite teha jõuludel? Millised on jõulutraditsioonid?
Veedame perekonnaga jõululaupäeva kodus. Teen pidusöögi alati ise. Jõulupraad valmib puuküttega ahjus. Söögiks on traditsiooniline jõulutoit – liha, kapsas ja kartul. Jõulupühadeks sõidame Ida-Virumaale minu vanematele külla. Lapsed saavad kelgutada Kiuru mägedel.

Tekstid ja pildid: Krete Beljaev ja Andra Tell
Küljendus: Martin Roosna

No comments:

Post a Comment